logó Kispesti Eötvös József Általános Iskola
1191 Budapest, Eötvös utca 13. tel: 06-1-357-0077

Iskolapszichológus


Iskolapszichológus

Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


Közeledve a tavaszi szünethez és az április elsejei bolondok napjához, ma a humor fontosságára és pozitív hatásaira szeretném felhívni a figyelmüket, és biztatni Önöket arra, hogy nevessenek sokat családjukkal, diákjaikkal még ebben a megterhelő helyzetben is!

A humor…
  • ...emeli a pillanatnyi hangulatunkat, önfeledt perceket okoz, pozitív érzelmeket kelt bennünk és figyelmünket a jelenre irányítja.
  • ...érett énvédő stratégia: lehetővé teszi a negatív érzések kifejezését anélkül, hogy saját magunk vagy társaink számára bármilyen kellemetlenséget okoznánk.
  • ...segíthet nekünk abban, hogy a stresszes helyzetekben egyet hátra tudjunk lépni, és meglássuk az események kevésbé szembetűnő aspektusait.
  • ...nevetéshez vezet, aminek számtalan fiziológiai hatása ismert, melyek hozzájárulnak a stressz negatív hatásainak a csökkentéséhez is.
  • ...pozitív formái segíthetnek a kapcsolati konfliktusok feloldásában, erősítik társas kapcsolatainkat, és lehetővé teszik, hogy társainkra támaszkodjunk a nehéz időkben.
Ha kérdésük, kérésük lenne, keressenek bizalommal az alábbi e-mail címen: kery.nikolett.pszichologus@gmail.com.

Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!
Sok nevetést kívánok!
Niki néni



Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


A mai napon a társasjátékozás témakörét folytatva arról lesz szó, hogy gyermekeink (és egyébként mi felnőttek is) a társasjátékokon keresztül milyen készségekben, képességekben és jellemvonásokban fejlődhetnek és válhatnak jobbá, ügyesebbé.
  1. A társasjátékok lehetővé teszik a gyerekeknek próbálkozást és a hibázást, kudarcot. A kudarc lehetőséget ad arra, hogy megvizsgálják korábbi módszerüket, változtassanak rajta, és legközelebb másképp próbálkozzanak. A játékok pedig szórakoztató és biztonságos formában tudnak keretet és megerősítést adni az elképzeléseik kipróbálásához.
  2. A játékokból a gyerekek hihetetlenül sok művészi és kreatív ötletet merítenek. Sok játék tartalmaz gyönyörű és részletes képeket különféle fantáziavilágokról, érdekes karaktereket és izgalmas kalandokat, ezek pedig mind segítik, hogy a gyermek egy teljesen új saját világot képzeljen el magának minél részletesebben.
  3. A játék során a gyerekek megtanulják, hogyan kell osztozni, kivárni a sorunkat, együttműködni, sportszerűnek lenni, elfogadni a veszteséget; segít gyakorolni a kommunikációt, az információk elemzését, a problémamegoldást, a szabályokhoz és szociális normákhoz való igazodást.
  4. A gyerekekkel való játék remek lehetőséget teremt az iskolai készségek fejlesztésére is: új szavak tanulása, szókincsbővítés; a matematika és a térbeli gondolkodás gyakorlati alkalmazása; a szimbólumokban és modellekben való gondolkodási képesség kialakulása; más kognitív és motorikus képességek fejlesztése.
Ha kérdésük, kérésük lenne, keressenek bizalommal az alábbi e-mail címen: kery.nikolett.pszichologus@gmail.com.


Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!
Jó játékot kívánok!
Niki néni


Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


A mai napon a társasjátékozás előnyeire és pozitív hatásaira szerettem volna felhívni a figyelmüket.
  1. A társasjátékozás minőségi időtöltés: olyan idő, melyet intenzíven azzal a személlyel, társasággal töltünk, akikkel együtt vagyunk.
  2. A társasjátékozás indirekt tanulási forma: számos készséget, ismeretet a játékok által könnyedén sajátítunk el, fejlesztünk.
  3. A társasjátékozás fizikális interakcióval jár, közösségi élményt ad: össze- és egymásra hangolja a játékos társaságot.
  4. A társasjátékozás kikapcsolódást nyújt: segít kiszakadni a mindennapi nyomásból és a virtuális világból, és jelen lenni az "itt és most"-ban.
Valószínűleg sokuknak, hozzám hasonlóan, akár mindennapos családi tevékenysége a társasjátékozás, és nem szolgál sok újdonsággal a mai poszt, de úgy gondolom, nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire hasznunkra válik, ha sűrűn ülünk egy társasjáték köré a családdal, barátokkal – persze a jelenlegi helyzetben barátokkal nem kivitelezhető, de közös családi tevékenységnek remek –.
Ha pedig nem áll rendelkezésükre társasjáték (hiszen viszonylag drága hobbinak számít), akkor se csüggedjenek! Színes tollak, filcek, ceruzák, egy papír és sok kreativitás segítségével saját társasjátékot is készíthetnek saját pályával, figurákkal, szabályokkal, és már a készítés folyamata nagyon jó közös program és elfoglaltság lehet az egész család számára!


Ha kérdésük, kérésük lenne, keressenek bizalommal az alábbi e-mail címen: kery.nikolett.pszichologus@gmail.com.

Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!
Jó játékot kívánok!
Niki néni

Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


Körülbelül egy évvel ezelőtt tapasztaltuk meg először, milyen otthonról tanulni, otthonról dolgozni, a négy fal között tölteni és tartalommal megtölteni az időnk nagy részét, és bár voltak és lesznek könnyebb és nehezebb időszakok, egy éve nehezíti az életünket a bizonytalanság és a kiszámíthatatlanság, amivel ez a jelenlegi helyzet jár.

Alkalmazkodni a kiszámíthatatlansághoz, megküzdeni a bizonytalansággal és a váratlan akadályokkal nagyon nehéz feladat, és nagyon sok lelki erőforrásunkat felemészti, így teljesen természetes, ha egy év elteltével egyre ingerlékenyebbnek, kimerültebbnek érezzük magunkat. A mai napi anyaggal segíteni szeretnék Önöknek abban, hogy milyen tevékenységekkel, szokásokkal tudják visszatölteni a lelki erőtartalékokat, és hogyan tudják támogatni az egész család lelki jóllétét. Remélem, hasznosnak találják majd!
  1. Hála gyakorlása: váljon napi gyakorlattá, hogy az esti beszélgetésnél mondjunk 3 dolgot, amiért aznap hálásak voltunk! Készíthetünk hála-táblát is az egész család számára, ahova minden héten gyűjtjük, ki miért volt hálás, és ezt a hét végén újra elolvassuk.
  2. Célok kitűzése: az egyik legegyszerűbb dolog, hogy ebben az időszakban se veszítsük el a fókuszt, és legyenek sikerélményeink, melyeket úgy érünk el, ha minden napra kitűzünk apró, de számunkra jelentést hordozó célokat.
  3. Kapcsolattartás: támogassuk a baráti kapcsolatok fenntartását akkor is, ha csak online tudjuk megoldani! A családon belüli kötődéseket is erősítsük közös programokkal, játékkal, alkotással.
  4. Relaxáció: a legalapvetőbb technikák a légzésrelaxáció és az izomrelaxáció, melyet bármilyen korban el tudunk végezni, és csak pár percet vesz igénybe. Ezeket egymás után max. háromszor érdemes ismételni, de már azután is érezhetjük a változást, hogy egyszer elvégeztük.
  5. Kimozdulás: az egészséges testi és lelki fejlődéshez továbbra is szükség van a kimozdulásra, szabad levegőn, természetben töltött időre.
Ha kérdésük, kérésük lenne, keressenek bizalommal az alábbi e-mail címen:
kery.nikolett.pszichologus@gmail.com.

Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!
Niki néni



Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


Múlt héten ismét visszatértünk ide az online térbe; nehéz időszakok állnak mögöttünk, nehéz napok állnak előttünk, de úgy vélem, mindannyian meg fogunk tudni birkózni az elénk gördülő nehézségekkel, és összefogással, kitartással leküzdeni minden elénk gördülő akadályt.

Az újabb digitális oktatásban töltendő időszakot szeretném ismét színesebbé, informatívabbá tenni a tavalyi digitális időszak során megosztott infografikákhoz hasonló tartalmakkal. Az első anyag, amit készítettem Önöknek, a gyakori tévhiteket gyűjti össze és cáfolja meg a pszichológushoz járással kapcsolatban. Remélem, hasznosnak találják majd!
  1. tévhit: "Csak azok járnak pszichológushoz, akiknek mentális betegségük van."
     Tisztázás: bárki (akár egészséges is) járhat pszichológushoz valamilyen mindennapi nehézséggel vagy önismereti igénnyel is.
  2. tévhit: "A pszichológus gyógyszert ír fel."
     Tisztázás: gyógyszert kizárólag a pszichiáter írhat fel, a pszichológus tanácsadást, illetve terápiát folytat.
  3. tévhit: "Egy pszichológus minden problémához ért."
     Tisztázás: mint ahogy minden orvosnak, úgy minden pszichológusnak is megvan a szakterülete, amelyen belül hatékonyan tud segíteni.
  4. tévhit: "A pszichológus majd megmondja, mit csináljak."
     Tisztázás: egy pszichológus kérdésekkel, értelmezéssel segít a döntéseket meghozni, de sosem hozza meg őket helyettünk, nem ad tanácsot.
Ha kérdésük, kérésük lenne, keressenek bizalommal az alábbi e-mail címen: kery.nikolett.pszichologus@gmail.com.

Vigyázzanak magukra, vigyázzunk egymásra!
Niki néni




Kedves Szülők, Diákok, Kollégák!


A tanév utolsó bejegyzéseként összegyűjtöttem (a teljesség igénye nélkül) 21+1 nyári programötletet, amellyel kicsiknek és nagyoknak egyaránt élvezetessé tehetjük a nyári szünetet, és amelyek akár további mókás tevékenységekhez adhatnak ihletet.
1. Piknikezzünk egy parkban/erdőben/réten!
2. Keressünk egy négylevelű lóherét!
3. Süssünk valami finom süteményt!
4. Keressünk szivárványt, ha a nyári záporral együtt süt a nap is!
5. Keressünk formákat, figurákat a bárányfelhőkben!
6. Nézzük meg az augusztusi csillaghullást!
7. Kempingezzünk (akár otthon is, sátorban vagy bunkerben)!
8. Tartsunk családi társasjáték-estet!
9. Látogassunk el egy állatkertbe/vadasparkba!
10. Fújjunk buborékokat!
11. Tartsunk családi mese- vagy filmes délutánt!
12. Találjunk ki egy saját közös mesét/történetet!
13. Látogassunk el egy múzeumba!
14. Tanuljunk meg egy új dalt!
15. Énekeljünk a zuhany alatt!
16. Kóstoljunk meg egy olyan ételt, amit korábban nem ettünk!
17. Fessünk egy képet az ujjunkkal!
18. Menjünk el kirándulni egy eddig ismeretlen helyre!
19. Ültessünk el egy magot vagy virágot!
20. Rakjunk ki egy puzzle-t!
+1. Nevessünk sokat!

Ezzel az „ajánlóval” kívánok mindenkinek nagyon kellemes nyári szünetet!
Vigyázzanak magukra és egymásra!
Kéry Nikolett

Szerző: KEJÁI

Közzétéve: 2021-03-30 14:47:23

Ahogy a legtöbb honlap, ez a webhely is használ sütiket a weboldalain.